Storhamar fotball

Storhamar fotball har tatt i bruk Laget Mitt og Rubic Medlem på alle nivåer i klubben. Blant annet tjente de 350.000 kroner på å rydde opp i kontingentlistene.

Høsten 2016 oppsto diskusjonen om å gå over på Laget Mitt-plattformen til å effektivisere driften i klubben, og samtidig gi både trenere og foreldre et verktøy de kunne bruke for å organisere klubbaktivitetene.

– Det har rett og slett gjort livet enklere, både for klubben, spillerne og foreldrene. Laget Mitt er et godt verktøy for å kommunisere med spillere og foresatte, og samtidig holde styr på kamper og treninger, sier daglig leder Arild Johnsen. Nå er Laget Mitt innført for alle 24 årganger i klubben, fra seksårsalderen og opp til seniornivå.

Stor klubb

Klubben er Hamars største fotballklubb, med omlag 700 aktive utøvere, og et støtteapparat på over 150 personer.

– Det er en del folk å holde styr på. Om alt skal overlates til klubben, blir det fryktelig mye jobb, i stedet er mye delegert ut til støtteapparatet. Hvert lag har ansvaret for å oppdatere info om kamper og treninger selv, og suksessfaktoren tror jeg ligger i nettopp dette, sier Johansen.

– Det er de som vet best hvem som til enhver tid spiller på laget, mener Johansen.

Sparer tid og penger

I 2017 ble Laget Mitt synkronisert med Rubic Medlem, slik at når en endring foretas på et lag, oppdateres også medlemsregisteret automatisk.

– Administrasjonen sparer masse tid og arbeid på å slippe å oppdatere medlemslister. Det frigjør tid, og er både enklere og bedre for alle. Vi har fått gode tilbakemeldinger, både fra foreldre og støtteapparat – det er et system for alt, på samme sted, sier Johansen, og legger til at de høsten 2017 så at det var mye ubetalte medlemskontingenter og treningsavgifter. Ved hjelp av Rubic Medlem og iherdig innsats fra klubben med å sende ut purringer fikk de inn 350.000 kroner i løpet av noen måneder.

Enklere betaling

– Samkjøringen av Laget Mitt og Rubic Medlem sørger for at alt alltid er oppdatert, og vi fikk ryddet opp i feil og feilinnbetalinger. Nå er det kun mulig å betale med kort, og det har luket ut mange feilmarginer i innbetalinger med feil KID eller kontonummer. Kortbetalinger gjør også at klubben får oppgjøret direkte, og utbetalinger skjer automatisk, daglig.

– Det å ikke lenger kunne betale med faktura kan nok være uvant for mange, men vi har tro på at det sparer klubben for mye tid og heft, mener klubblederen.

I år er Rubic Påmelding også tatt i bruk for påmelding til fotballskolen.

– Når betaling til fotballskolen er gjort, ser man betalingen med en gang i Laget Mitt. Betaler man ikke innen et døgn, slettes påmeldingen automatisk. Det gjør jobben mye enklere med å vite hvem som til enhver tid er påmeldt. Den funksjonen er akkurat det vi trenger for å organisere påmeldinger og innbetalinger.

 

Prøv gratis i 30 dager!

Rubic gjør medlems- og foreningsarbeid enkelt, effektivt og morsomt!

Ta kontakt, så ser vi sammen på hva Rubic kan gjøre for din organisasjon. Vi garanterer at du som Rubic-bruker blir fornøyd!

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Mer tid til motorsykkel

Med over 1500 medlemmer nasjonalt og ti lokalklubber, ble det tidkrevende for BMW MC Norge å håndtere medlemsregister og kontingenter. I dag har de tatt

Les mer »

Friskis&Svettis Norge

Vi i Rubic er stolte og veldig fornøyde med at Friskis&Svettis har valgt Rubic sine løsninger for fremtiden. Større fokus på medlem og forenkling av driften

Les mer »

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer