En fullgod standardløsning med muligheter for spesialtilpasning

Mange lag, foreninger og organisasjoner er på utkikk etter et fullgodt medlemssystem som passer akkurat deres behov. Samtidig er mange redd for at de har så spesielle krav at det ikke er mulig å få til.

Et godt og moderne medlemssystem kan lette hverdagen for alle, fra daglig leder,  arrangører av kurs, dugnader, konferanser og konkurranser til det enkelte medlem. Kompleksiteten av behov kan være veldig forskjellig, der noen kun trenger en oversikt over medlemmer, en mulighet for å kommunisere og en oversikt over hva som skjer når. Mens andre må ha et system som tar høyde for flere nivåer av ledere, adgangskontroll, titusener av medlemmer og konkurranser på flere nivåer.

Standard som passer “alle”

Rubic medlemssystem brukes i dag av lag og foreninger i store deler av Norge. Store og små idrettslag, store organisasjoner som Norway Cup, Holmenkollen Skifestival, Oslos kolonihager og foreninger. 

  • Vi startet opp som et verktøy til idrettsforeninger, der det skulle være enkelt å ha oversikt over kamper og treninger for trenere, spillere og foreldre. Etterhvert som vi har fått nye kunder med andre behov, har vi utviklet systemet deretter, og innlemmet dette i standardløsningen. Det gjør at den dekker de aller fleste behov, enten du er en forening, et idrettslag, en større paraplyorganisasjon eller er arrangør med flere tusen frivillige, forklarer Lisa-Marie Hovland, rådgiver i Rubic.

Et spesialtilpasset system kan fort bli veldig kostbart. Når det meste av løsninger allerede finnes i programvaren, vil det bli langt billigere med små tilpasninger som dekker den enkelte kundes spesialbehov.

Hva trenger du?

Det er godt mulig at Rubic medlemssystem allerede har alt din organisasjon har behov for. Her er noen av funksjonene i standardløsningen:

  • Oversikt over alle medlemmer med kontaktinfo, kontonummer mm
  • Betalingsløsninger som utsending av faktura og betaling med Vipps
  • Rubic Connect – app
  • Tilgangsstyring
  • Påmelding med betaling til f.eks arrangementer og treningstimer
  • Frivilligmodul, for påmelding, akkreditering, rekruttering og adgangskontroll
  • Lokasjonsmodul med digital nøkkel – lås opp dører med mobilappen
  • Kommunikasjon – i Rubic Connect appen kan du kommunisere, sende personlige meldinger, legge ut tekst og bilder i et fellesskap og få med deg alt som skjer

Enkelt og rimelig med skreddersøm

Rubics systemer er et resultat av stadig nye utfordringer og behov fra nye kunder. 

  • Systemet er bygget slik at det er enkelt å gjøre spesialtilpasninger, der lang erfaring med skreddersøm av løsninger for alle typer foreninger er en stor fordel. Det gjør det også mulig å tilby gode priser på spesialtilpasninger av medlemssystemet. Systemet er i tillegg norskutviklet og derfor tilpasset virkeligheten og behovene til norske foreninger.

Her en liten oversikt over kunder som har fått spesialtilpasset løsninger, der mye senere har blitt innlemmet i standardløsningen:

Norges Skytterforbund er et stort særforbund tilknyttet Norges Idrettsforbund, med 520 skytterklubber og 35.000 medlemmer. Forbundet arrangerer over 2000 konkurranser i året. Å holde orden på påmeldinger, ranking og historie er en utfordrende oppgave som Rubic med spesialtilpasninger håndterer fint.

Norsk Selskap For Fotografi arrangerer blant annet NM i foto med flere runder gjennom året, håndterer internasjonale konkurranser, og har et premieringssystem for hederstegn og plaketter på forskjellige nivå. En spesialtilpasset løsning dekket både medlemssystem og en en spesialtilpasset konkurransedel som tok høyde for premiering og poengtildeling.

Oslo krets av Norsk Kolonihageforbund har ansvar for Oslos ni kolonihager, med til sammen 1.100 parseller, der hele 9.000 står på venteliste. De trengte et system som holdt orden på alle parsellene, på de på venteliste – inkludert deres familiemedlemmer, og at de til enhver tid har fast bopel i Oslo – som er et krav for å få tildelt hytte. En spesialtilpasning til standardløsningen ble laget, som tok høyde for dette.

Holmenkollen Skifestival hadde behov for et nytt system som kunne håndtere de flere tusen frivillige de har behov for hvert år. Samtidig er dette et behov flere har, ikke minst i vinter-Norge, derfor samarbeidet festivalen med Rubic om en ny frivilligportal som nå er standard. Rubic`s frivilligportal håndterer alt fra å registrere personopplysninger, til matallergier, hvilke dager den frivillige vil jobbe på og ikke minst, hvilke arenaer de ønsker å jobbe på. 

  • Rubic har de siste månedene rett og slett erobret vinter-Norge. Vi ser jo at mange av de vi samarbeider med og har dialog med nå også bruker samme system som oss. Det ser vi på som en stor fordel, sier Stefan Marx, daglig leder i Holmenkollen Skifestival, og fortsetter; Da trenger de frivillige kun registrere kontaktinformasjonen én gang og etterpå velge arrangement de vil bidra i. Våre fantastiske frivillige bidra jo gjerne i flere arrangement per år.

Prøv gratis i 30 dager!

Rubic gjør medlems- og foreningsarbeid enkelt, effektivt og morsomt!

Ta kontakt, så ser vi sammen på hva Rubic kan gjøre for din organisasjon. Vi garanterer at du som Rubic-bruker blir fornøyd!

Klikk her for å starte din prøveperiode!

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Månedens nye kunder i November!

Vi ønsker følgende organisasjoner velkommen til Rubic:  Nord-Amerika Foreningens NORAM formål er å fremme gjensidig kunnskap og forståelse mellom Norge og Nord-Amerika. NORAM jobber for at

Les mer »

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer