Som ansvarlig for banefordeling i en klubb eller daglig leder i en forening kjenner du sannsynligvis til utfordringene med å holde oversikt over mange baner, haller og lokaler, samtidig som treninger og kamper skal planlegges og oppdateres til foreldre, trenere og motstanderlag. Det kan du nå glemme; Med Rubics lokasjonskalender har du full oversikt over organisasjonens baner, haller og lokaler på ett sted.
– Lokasjonskalenderen er en modul i Rubic sine løsninger som man også finner i appen Rubic Connect. Den nye modulen er en videreutvikling av banefordeleren og appen LagetMitt, som kunder som har vært med en stund nok allerede kjenner til. De aller fleste funksjonene som nevnes i denne saken er allerede på plass, mens noen få lanseres nå i nærmeste fremtid, forklarer Anders Retterås, leder for utviklingsavdelingen i Rubic AS.
Les også artiklen om » Rubic Connect – et kraftig organisasjonsverktøy for ALLE!»
Lokasjon og adgangskontroll
Lokasjonskalenderen gjør det enkelt å sette opp faste treninger, gjøre raske endringer og planlegge ressursallokering på tvers av baner og haller. I tillegg kan du styre hvem som har adgang til de ulike lokalene, og låse opp dører med din egen mobil.
– Adgangskontrollen i appen gjør det mulig å gi spesifikke personer tilgang til dører og lokaler ut ifra deres rettigheter og tidsperioder. Dette kan både være rettet mot en enkel person eller en gruppe, og når personer har fått tilgang kan de låse opp dører ved å bruke en knapp som blir tilgjengelig i appen. Dette gjør administreringen enkel og sømløs, fortsetter Retterås.
Les hvordan Drammens Ballklubb åpner sine dørene til klubbhuset via Rubic Connect appen.
NIF, FIKS fotball og TuneringsAdmin (TA)
Rubic Connect-appen vil også integreres med Norges idrettsforbund (NIF), Fiks fotball, og kamplister fra TurneringsAdmin. Dette gir deg full oversikt over treninger, kamper, cuper og turneringer på ett og samme sted. Da kan foreldre og andre interessenter enkelt holde seg oppdatert på alle aktiviteter gjennom appen, og varsler om endringer som sendes automatisk ut til alle involverte.
Viste du at Rubic har godkjent NIF-Integrasjon, les mer her.
Koblet mot medlemssystemet
Lokasjonskalenderen er koblet mot Rubics medlemssystem, noe som gir klubben eller foreningen oppdaterte medlemslister som er avgjørende for all kommunikasjon, fakturering, lisensiering og økonomisk støtte. Uavhengig av om du er ansvarlig for medlemmene i en idrettsklubb eller en forening, vil oppdaterte medlemslister gjøre hverdagen enklere for alle.
– I tillegg vil etterhvert Rubics ressurskalender kobles mot skjermer på arenaer, klubbhus eller på hjemmesiden og gjøre all informasjon tilgjengelig for alle. Dette vil gi en dynamisk opplevelse og gjør det enkelt å planlegge og gjennomføre arrangementer, fortsetter Kim Sandvold, fullstack-utvikler i Rubic.
Nyansatt med viktig kompetanse
Sandvold ble ansatt i juni i 2022, og har vært en viktig del av teamet som jobber med å utvikle lokasjonskalenderen.
– Videreutviklingen av kalenderen var planlagt lenge før jeg ble ansatt, men det var rett og slett ikke nok ressurser til det. Derfor ble dette min første oppgave. Med meg i bagasjen hadde jeg med meg 10 års erfaring som utvikler på kurs-, medlems- og opplæringssystemer i selskap som Securinet og Hansson Technologies. Der mine kollegaer sitter på kunnskapen om bransjen og idrettslag, kunne jeg bidra med kunnskap om teknologien.
Sandvoll jobber også med andre funksjoner i Rubic, front end, back end og på tvers av modulene. Og har ansvaret for opplæring av den nylig ansatte lærlingen.
- Det er enormt med læring for egen del å lære bort til andre. Det tvinger meg til å alltid holde meg oppdatert på alle fronter. En vin-vin situasjon.
I kontinuerlig utvikling
Rubic medlemssystemer brukes av både idrettslag, arrangører og foreninger. Det er også videreutviklet via samarbeid og spesialtilpasning av særforbund som Norsk selskap for fotografi (NSFF) og Norges Skytterforbund(NSF), i tillegg til store frivillige organisasjoner som Norway Cup og Holmenkollen Skifestival med helt spesielle og komplekse utfordringer.
Systemet er under kontinuerlig utvikling for alltid å bedre løsningene og skape nye funksjoner, med utgangspunkt i kunders tilbakemeldinger. I løpet av en kort tidsperiode er utviklingsavdelingen styrket med tre nye utviklere, og til høsten får samme avdeling en ny lærling. Sammen er de da åtte utviklere som jobber med dette. Dette gir Rubic et stort konkurransefortrinn, som igjen kommer kundene til gode.
Prøv gratis i 30 dager
Ønsker du å teste ut lokasjon gratis i 30 dager, klikk her!