Barn med kappe holder armen opp mot himmelen

Løsningen på hverdagsheltens utfordringer

Det finnes mange hverdagshelter der ute. Vi har besteforeldre som steker vafler på fotballcuper, pappaer som selger wienerpølser på loppemarked, mammaer som kjører til og fra samlinger, og lokale ildsjeler som fordeler ressurser og arrangerer spesialvisninger på museet. Men der hvor det finnes helter, finnes det som regel også utfordringer.

Hva er utfordringen?

Når det gjelder idrettslag, foreninger, arrangører og særforbund er utfordringen som regel knyttet til tidsbruk. Heltene våre bruker ofte unødvendig mye tid på å administrativt arbeid i forbindelse med treninger, samlinger, påmeldinger, kontaktinformasjon og alt det andre som hører med.

Løsningen for De Sandvigske Samlingers Venner

De Sandvigske Samlingers Venner er en venneforening tilknyttet Maihaugen på Lillehammer. Med sine 2 500 medlemmer er de en av landets største museums-venneforeninger. Frem til januar 2017 brukte administrasjonen enormt mange timer på gamle, tidkrevende løsninger. De kommuniserte med medlemmene sine via brev i posten og et medlemsblad som kom ut tre ganger i året. Dette var både tungvint og kostbart.

I løpet av 2017 tok DSSV i bruk Rubic sitt medlemssystem. Det har virkelig fått fart på spesialvisningen de arrangerer! Nå opplever foreningen så stor pågang at de faktisk ikke har plass til alle de interesserte. Les mer om hvordan venneforeningen løste sin største utfordring og oppnådde stor økning i pågang ved å bytte ut gamle systemer.

Mer skiglede for LYN SKI

Idrettsklubben LYN SKI har de siste 15 årene økt sin medlemsmasse betraktelig. I dag er de oppe i 2 500 medlemmer. Med så mange medlemmer følger et stort behov for administrativt arbeid rundt blant annet påmeldinger, kommunikasjonsflyt og kontaktinformasjon. Dette stjeler dyrebar tid som alle idrettsklubbens medlemmer og ledere aller helst vil bruke på sin største lidenskap: ski.

For å frigjøre tid begynte idrettsklubben å bruke Rubic sitt system, inkludert den geniale appen LagetMitt. Nå er det enkelt å kommunisere med alle aktive barn og voksne, uten at det går utover skigleden! Les mer om hvordan LYN SKI i april 2018 ble kåret til «Årets idrettslag» og hvordan Rubic har hjulpet dem med å komme dit.

Mindre administrativt arbeid for BMW MC Norge

BMW MC Norge er en forening med 1 500 medlemmer. De arrangerer årlige treff med norske og internasjonale motorsykkelinteresserte, sender ut medlemsblad og administrere medlemmenes kontaktinformasjon. For en av foreningens store helter, kassereren, ble det rett og slett for mye. Et frivillig verv som krever 10–20 arbeidstimer i uka, blir vanskelig å kombinere med resten av livets plikter.

I dag kan medlemmene få oversikt over alle sine opplysninger på sin Rubic-profil, betale fakturaer og motta beskjeder fra administrasjonen på PC, nettbrett og mobil. Les mer om hvordan BMW MC har fått mer tid til å kjøre motorsykkel etter at de tok i bruk Rubic her.

Løs dine utfordringer

Løs utfordringene for din forenings hverdagshelter! Fyll ut skjemaet og prøv Rubic gratis i 30 dager du også.

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Kvam IL

Kvam IL i Gudbrandsdalen har fått medlemssystemet de alltid har ønsket seg, og har full kontroll på kontingenter og dugnader. Når bortimot hele bygda står

Les mer »

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer