Silhuett av gruppe med mennesker i solnedgang

Mer pågang med god kommunikasjon

Mer pågang med god kommunikasjon

Har du noen gang organisert et event og tenkt at «Dette her blir skikkelig bra! Dette blir årets høydepunkt!», stått spent og ventet på at de første skal ankomme og det hele kan begynne, og så blitt skuffet over det glisne oppmøtet? Vel, du er ikke alene. Det hender oss alle en gang iblant. Heldigvis skyldes det glisne oppmøtet som regel ikke arrangementet aktualitet, men heller mangel på god kommunikasjon; hvis budskapet ditt ikke kommer frem, gjør heller ikke de inviterte det.

Sliter du med labert oppmøte?

Foreninger har ofte svært trofaste medlemmer. De melder seg inn for å støtte foreningen og arbeidet de gjør, og for å få med seg informasjon om spesielle tilbud og arrangementer. Denne medlemsbasen er som regel stabil og gradvis økende. Det er få som faller fra. Dessverre opplever også mange foreninger at det er få som møter opp på arrangementene de inviterer til.

Verdi til trofaste medlemmer

Årsaken til at medlemmene ikke møter opp er ikke mangel på interesse, men mangel på tilstrekkelig med informasjon. I dag er det mange foreninger som fremdeles bruker gammeldagse kommunikasjonskanaler for å nå ut til sine medlemmer. Det kan for eksempel være snakk om medlemsblader og brev per post. Slike løsninger er som kjent både dyre, lite fleksible og tidkrevende. For å kunne gi noe av verdi tilbake til dine medlemmer er god kommunikasjonsflyt viktig.

Les mer om hvordan De Sandvigske Samlinger venner opplevde en enorm økning i antall besøkende på sine spesialvisninger på Maihaugen etter at de gikk over til å bruke Rubic for å kommunisere med sine medlemmer.

Tilpass systemet til ditt behov

Rubics medlemssystem er perfekt for foreninger som har behov for å kommunisere med sine medlemmer. Systemet vi tilbyr er satt sammen av ulike moduler og kan skaleres opp og ned etter ditt behov. Som forening vil du ha god nytte av Rubic Medlem og Rubic Påmelding. Med Rubic Medlem får medlemmet blant annet tilgang til å redigere sin egen profil via Min Side, du får mulighet til å kommunisere enkelt med dine medlemmer via sms eller e-post og du får oversikt over hvem som har betalt avgifter og fakturaer.

Vil du vite mer om Rubics moduler og hvordan de kan brukes? Her finner du all informasjonen du trenger.

Opplev økt pågang med digitale løsninger

Med Rubic kan du nå direkte ut til medlemmene via e-post eller sms. Dette er et langt mer fleksibelt system enn de gammeldagse postutsendelsene, medlemsblader og uoversiktlige e-posttråder. Når du faktisk når ut til medlemmene med informasjon om visninger, arrangementer, samlinger og temakvelder, er sannsynligheten stor for at du vil oppleve økt pågang og langt bedre oppmøte.

Kom i gang du også

Det er ingen god grunn til at din forening skal la være å teste Rubic. Det er enkelt å komme i gang, grensesnittet er moderne og brukervennlig, du får personlig oppfølging av Rune og tilgang på norsk support.

Fyll ut skjemaet og prøv Rubic gratis og uforpliktende i 30 dager!​

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer