De ti vanligste spørsmålene på kundesenteret

Supportavdelingen er travel, der mange av de samme spørsmålene dukker opp på nytt. Vi har bedt vårt dedikerte kundesenter hos Rubic om å samle og besvare de 10 vanligste spørsmålene vi mottar. Slik kan vi tilby deg raske og pålitelige svar uten unødvendig ventetid. Nå kan du endelig få den hjelpen du trenger, når du trenger det, uten å måtte gjenta de samme spørsmålene om og om igjen. Les videre for å oppdage hvordan Rubic kan forenkle og forbedre din supportopppevelse.

1. Hjelp med duplikater i systemet

En av de vanligste problemene som Rubic.no-medarbeiderne støter på, er når en person har flere brukere i systemet. Dette fører til problemer med å få tilgang til egne eller barnas aktiviteter, eller problemer med å logge seg inn. Den raskeste og enkleste løsningen på dette problemet er å kontakte support enten via e-post eller telefon.

2. Hjelp med kid og kontonummer på faktura

Hvis du har problemer med å få frem kid og kontonummer på fakturaen, kan du enkelt trykke på «Velg betalingsmåte» nederst på fakturaen og velge «Faktura». Hvis du ikke ser dette alternativet på fakturaen, betyr det at organisasjonen ikke har kid og kontonummer tilgjengelig som betalingsmåte.

Les også artiklen «Med kundene i fokus – Rubic prioriterer support og kundetilfredshet».

3. Hjelp med å integrere medlemmer mot NIF

Hvis du sliter med å integrere medlemmer mot NIF, er det lurt å dobbeltsjekke alle opplysningene og sikre at de stemmer overens med det som er registrert i folkeregisteret. Hvis dette ikke hjelper, kan du kontakte support for hjelp, og det kan også være lurt å sjekke med NIF.

4. Hvordan fakturere medlemskap

Det er to måter å sette opp et medlemskap; Enten så setter organisasjonen det opp eller medlemmet gjør det selv. Fremgangsmåten kan du lese mer om her, eller se en video som forklarer fremgangsmåten.

5. Hvordan sende en betalingspåminnelse

Påminnelser på fakturaer kan sendes fra medlemslisten eller fakturajournalen. Fordel med påminnelser fra fakturajournalen er at du og fakturamottaker får ut antall påminnelser, samt at du lettere kan filtrere fakturaer. Hvordan dette konkret gjøres kan du lese mer om her, der du også finner en video som beskriver framgangsmåten.

6. Knytte familiemedlemmer til et medlem

Administrator kan legge til familiemedlemmer ifm. familiemedlemskap og for å gi medlemmer muligheten til å administrere en annen. Medlemmer kan også legge til familiemedlemmer selv via min side, eller dersom klubben velger å la medlemmer sette opp medlemskap selv via bekreftelses- og betalingsmelding. Her finner du brukerveilending på emnet.

7. Sette opp en påmelding

Å sette opp en påmelding er en større jobb og det er flere elementer til en påmelding, både ved oppsett og ved bruk. Vi har derfor en hel side med forskjellige veiledninger som omhandler påmelding.

8. Hvordan sette opp betalingsplaner

En betalingsplan er et oppsett for fakturering av en avgift over flere terminer. Ved å sette opp en betalingsplan kan du dele opp én avgift over flere terminer, og du kan sette opp automatisk fakturering av denne avgiften. Når fakturaen sendes ut er det du som definerer selv i oppsettet. Veiledning for oppsett finner du her.

9. Hvordan opprette en aktivitet i Rubic Connect

Den enkleste måten å vise hvordan dette gjøres, er å vise fremgangsmåten i en video, som du finner her.

10. Refundering av faktura

Hvis du ønsker å refundere en faktura, kan du enkelt gjøre dette ved å gå inn på fakturaen og trykke på «Rediger». Hvis brukeren har betalt med kort eller Vipps, vil du se en X til høyre for innbetalingen, som er refunderingsknappen. Trykk på denne og velg årsak til refundering. Hvis brukeren ikke har betalt med kort eller Vipps, vil du ikke få opp denne x’en. Da må du refundere fra organisasjonens konto.

For å finne fakturaen søker du enten opp vedkommende i medlemslisten, velge først fakturaer, deretter vis på den gjeldende fakturaen. Eller du kan gå via rapporter, finne fakturajournal og søke på vedkommende der, og deretter velge faktura.

Brukermanualer og videoer

Rubic har et omfattende bibliotek med brukermanualer og videoer som vil veilede deg gjennom prosessene for å løse problemer og administrere medlemskapet ditt. Mange av manualene er nylig oppdaterte, og flere er helt nye. De finner du samlet her. Og Rubics egen youtubekanal, der mange av fremgangsmåtene vises, finner du her.

Rubic.no setter kundenes behov først og har en dedikert og erfaren supportavdeling som er klar til å hjelpe deg med alle problemer du kan ha med plattformen. Hvis du har spørsmål eller problemer, ikke nøl med å ta kontakt via e-post eller telefon.

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Månedens nye kunder i November!

Vi ønsker følgende organisasjoner velkommen til Rubic:  Nord-Amerika Foreningens NORAM formål er å fremme gjensidig kunnskap og forståelse mellom Norge og Nord-Amerika. NORAM jobber for at

Les mer »

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer