Jo enklere det er å betale, jo fortere får lag og foreninger inn avgifter og kontigenter. Da unngår man unødvendig tid og utgift på purringer og oppfølging, og medlemmene får en enklere hverdag.
Ved å oppgradere et utdatert medlemssystem, kan du få inn en langt større andel av medlemskontingenten. Du er nærmest garantert å tjene inn det du bruker på overgangen til nytt system raskt; Fordi langt flere faktisk vil betale innen fristen med enkle betalingsløsninger.
Vipps og Payex
Medlemskontingent, avgifter og påmeldingsavgift er det som bærer foreninger og lag. Uten denne økonomiske bærebjelken er det umulig å drive over tid. De aller færreste unngår å betale en faktura med vilje. Som regel har det sin årsak i at det rett og slett ble glemt. Ved å gjøre det enkelt for medlemmene dine å se hvorvidt de har eller ikke har betalt sin faktura, kan du være ganske sikker på at flere vil sørge for å betale. Med Rubic er det enkelt å ha oversikt hele familiens utestående og innbetalte fakturaer. Betal dine fakturaer direkte i Rubic Connect- appen med Vipps.
- Nå har vi også gjort det enda enklere, ved å gjøre det mulig å betale med Vipps. Et enkelt tastetrykk, så er jobben gjort. Som medlem har du full oversikt i vår mobilapp Rubic Connect , og velger om du vil betale med e-faktura, kort eller Vipps. Samtidig er dette et fullverdig faktureringssystem som gjør oppfølging enkelt for administratorene, forklarer Rune Solholm Bakken, Markedssjef og grunnlegger av Rubic.
Enkelhet lønner seg
Visste du at 7 av 10 kunder avbryter kjøp på nett? Tidkrevende, tunge og vanskelige betalingsløsninger kan i verste fall skremme bort kundene – selv midt i kjøpet. Det vil vi unngå.
- I Vipps handler alt om veldig enkle løsninger. Løsninger som ikke krever at du må hente lommeboka eller taste inn unødvendig mye info for å komme i mål. Løsninger som gjør jobben – helt uten stress.
Minst mulig tid til administrasjon
Rubic har siden oppstarten i 2014 alltid handlet om å gjøre ting enkelt for både medlemmer og administratorer i idrettslag, foreninger og for arrangører. Og det har de fortsatt i fokus.
- Vi lytter til vår stadig voksende gruppe av kunder, gjør stadig endringer og skreddersyr system etter de behov som etterspørres. Det begynte med en app for banefordeling, og siden har det utviklet seg til et komplett crm-og økonomisystem og kommunikasjonsplattform med oversikt over alt fra baner til treningsplaner, påmelding, smittesporing, låsesystemer, frivilligregistrering – og altså betalingsmulighet via Vipps. Vår filosofi har alltid vært å bruke minst mulig tid på det administrative som dette, så det blir mer tid til det som betyr noe – aktivitet. Dette er et system i stadig utvikling, og vi har mange nye planer fremover, avslutter Solholm Bakken.