Menneskemengde foran scene med lysshow

Nå ut til foreningens medlemmer

I foreninger handler alt om kommunikasjon, og foreningens viktigste oppdrag er å formidle noe som har verdi for sine medlemmer. Uavhengig av om det du formidler er informasjon om spesialvisninger ved museet, det nyeste innenfor ditt fagfelt eller tips og råd til hvor neste overnatting under åpen himmel burde finne sted, er det kommunikasjon som er nøkkelen.

Hvis informasjonen ikke når ut til medlemmene, mister foreningen mye av sin kraft. Da kan medlemmene lett miste interessen eller gå glipp av arrangementer de gjerne skulle ha deltatt på.

Nå ut til de unge

Medlemsblader, brev i posten og lokale oppslagstavler egner seg ikke lenger for å kommunisere med medlemmene dine. Det går for sakte, er for lite fleksibelt og er for tungvint for de som har vokst opp med internett på PCen hjemme. For å nå ut til disse medlemmene er det viktig at du formidler informasjon på en tilgjengelig og enkel måte. Kanskje er det ikke mer som skal til før medlemmene renner ned dørene til dine arrangementer.

Les mer om hvordan Rubic kan gjøre det enklere for deg å kommunisere med dine medlemmer her.

En suksesshistorie

De Sandvigske Samlingers Venner arrangerer spesialvisninger for sine medlemmer på Maihaugen ved Lillehammer. Med sine 2 500 medlemmer, som til sammen dekker over 7 000 enkeltpersoner, er foreningen en av landets største museumsvenneforeninger. Da foreningen var lei av at det var vanskelig å nå ut til sine medlemmer via medlemsbladet og annonser i avisen, bestemte de seg for å prøve Rubic. Overgangen satt virkelig fart i spesialvisningene.

– Etter at vi tok i bruk Rubic sitt system har vi hatt en voldsom pågang. Nå er det sånn at vi må si ifra om at det bare er de første som melder seg på som får komme, forteller lederen for foreningen, Svend Strand.

Les mer om hvordan De Sandvigske Samlingers Venner bruker Rubic til å registrere medlemmer, vedlikeholde medlemsmassen, sende ut invitasjoner og informasjon samt sørge for at medlemskontingenten innbetales her.

Suksess i din forening?

Vil du oppleve den samme økte pågangen som foreningen på Maihaugen opplevde? Begynn med å prøve Rubic. Systemet er bygget på ekte norsk innovasjon, utviklet av gründere i Hamar og Lillehammer, tilpasset norske foreningers ønsker og behov. Med dette moderne medlemssystemet kan du enkelt holde oversikt over medlemmene dine, oppdatere deres kontaktinformasjon, sende ut sms eller e-poster og sende ut betalingsinformasjon.

Gjør foreningsarbeidet enklere

Gi din forening et friskt pust og ta i bruk Rubics moderne medlemssystem. Prøv det gratis i 30 dager og opplev en helt ny verden for kommunikasjon med mange!

Fyll ut skjemaet og prøv Rubic gratis i 30 dager du også

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Månedens nye kunder i desember og januar!

Vi ønsker følgende organisasjoner velkommen til Rubic:  Landsforeningen for pårørende innen psykisk helse LPP er en landsomfattende ideell interesse- og brukerorganisasjon for pårørende innen psykisk helse. Organisasjonen

Les mer »

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer