Rubic, som allerede har etablert seg som en ledende aktør innen idrettsarrangementer, tar nå et spennende steg videre inn i festivalmarkedet. Med nylig signerte samarbeidspartnere som Palmesus og Øyafestivalen, er Rubic klar til å erobre nye høyder og bringe sin ekspertise til noen av Norges største festivaler.
Palmesus er Skandinavias største strandfest, og hvert år samles nesten 40.000 glade mennesker på bystranda midt i Kristiansand sentrum for å nyte sol, sommer og en helt enestående fest. Palmesus 2025 vil være det 17. året i rekken, og arrangeres 4.-5. juli. I tillegg skal Palmesus Junior torsdag 3. juli, et tilbud for alle aldre etter samme oppskrift som den originale strandfesten for voksne.
I 2024 hadde Palmesus litt under 3000 registrerte arbeidere på stranda, inkludert administrasjon, stab, crew, dugnad og eksterne arbeidere. Totalt utgjorde dette omlag 30 årsverk med arbeid utført i løpet av en 10 dagers produksjon. I tillegg hadde Palmesus rundt 3500 akkrediterte gjester, inkludert partnere, billettpakker gjennom vårt businessnettverk Sørlandsvenner, gjesteakkreditering og billetter vunnet gjennom konkurranser og kampanjer.
Jostein Stenersen crewansvarlig hos Palmesus, om det nye samarbeidet med Rubic:
Valg av Rubic som leverandør
Muligheten til å være med på et prosjekt for å forme en bemannings- og akkrediteringsplattform var den viktigste faktoren for å velge Rubic. Å være med fra starten av prosjektet gir oss en gyllen mulighet til å utvikle et system som er skreddersydd våre behov.
Vi har stor tro på at Rubic Organizer vil forbedre måten vi kommuniserer med våre ansatte, vårt crew og våre partnere, både før og under avvikling.
Langsiktig strategi til Palmesus
Et av våre hovedmål er å være bransjeledende på systemer. Vi ønsker å utvikle systemer selv, samt dra nytte av innovative løsninger som vil hjelpe Palmesus å komme et steg foran alle andre i samme bransje. Derfor har vi valgt å samarbeide med Rubic, da vi anser dem for å dele de samme verdiene som vi gjør.
Utfordringer og løsninger
To klare utfordringer ved å gå over til et nytt system er tilpasning til et helt nytt system og behovet for opplæring. Rubic har allerede lagt en god plan for opplæring av både superbrukere og områdeledere. En annen utfordring er utviklingen og bruken av den nye akkrediteringsmodulen. Oppfølging fra Rubic og Palmesus vil spille en nøkkelrolle fremover, noe vi har stor tro på vil fungere veldig bra.
Vi har store forventninger til at dette blir et godt samarbeid for begge parter. Vi håper og tror at det vil effektivisere og profesjonalisere måten vi jobber på, både med crew og akkreditering.
Forbedringer med Rubic og fremtidig samarbeid
Vi ønsker å forbedre måten vi kommuniserer med våre partnere og gjester. Hvis vi kan forenkle måten vi onboarder både crew og partnere, vil det føre til at vi blir mer effektive og fremstår mer profesjonelle.
Det har vært en overveldende positiv tilbakemelding til dette prosjektet. Alle systemer byr på utfordringer, men vi vet at vi har muligheten til å være med på å finne løsninger for disse utfordringene, og at tilbakemeldingene vi gir blir tatt til betraktning.
Det at vi kan være med på prosessen og komme med input som vil hjelpe å forme et helt nytt system er utrolig spennende.
Les også: Øyafestivalen inngår spennende samarbeid med Rubic.