Barnehender som holder i hverandre

Medlemssystemet Rubic har funksjoner for alle behov

Rubic er et medlemssystem som skal hjelpe alle frivillige, daglige ledere, ildsjeler og dugnadsansvarlige med å få en enklere hverdag. Med Rubic kan dere droppe Excel-ark og tidligere manuelle oppgaver, og samle alt på ett sted. Medlemsregistrering- og håndtering, fakturering, påmeldinger og kommunikasjon kan styres fra ett og samme sted.


PRØV GRATIS I 30 DAGER

Vi har et bredt spekter av kunder med mange ulike behov. Det har vi tatt høyde for når vi har designet og utviklet vårt digitale system for medlemshåndtering. Rubic er satt sammen av fire moduler med ulike funksjoner. Modulene kan kjøpes samlet eller i mindre pakker dersom din forening har et smalere behov.

I denne artikkelen tar vi deg gjennom alle modulene i Rubic systemet, slik at du enklere kan finne ut av hvordan systemet kan tilpasses deg og dine behov.

Velg de modulene dere har behov for

Rubic er sammensatt av fire moduler. I de forskjellige modulene finnes ulike funksjoner som enten hele organisasjonen eller bare deler av den kan ha bruk for. Økonomiansvarlig, daglig leder og sjefen for loppemarkedet har sjeldent bruk for de samme funksjonene. Ved at alle har tilgang til det sin rolle krever, unngår vi forvirring for resten.

Velg selv hvilke moduler dere har bruk for så setter vi sammen det perfekte medlemssystemet for deg. Verken mer eller mindre.

Rubics fire moduler

For å gjøre det enklere for våre kunder har vi delt inn Rubic i fire moduler med ulik funksjonalitet. Du velger selv hvilke moduler du vil ta i bruk. Hvis du syns det er vanskelig å vurdere hvilke behov du bør prioritere, så hjelper vi deg gjerne på veien. Prøv for eksempel Rubic gratis i 30 dager, og se hvor enkelt og oversiktlig det er.

1. Rubic Medlem

Rubic Medlem er grunnmuren i alle våre moduler. Med medlemsinformasjonen godt forankret i bunnen kan du bygge på med moduler som passer organisasjonens behov. Avhengig av din forening, din organisasjon eller ditt idrettslags behov kan du velge om medlemsregisteret skal være frittstående eller en del av en overordnet organisasjonsstruktur. Uansett hva du velger vil alle endringer, innmeldinger og utmeldinger skje sømløst mellom de ulike registrene.

Vil du vite mer om hvordan du kan bruke Rubic i din forening? Her gir vi deg gode tips til hvordan du kan bruke modulen Rubic Medlem til å nå ut til dine medlemmer.

Medlemsregisteret er organisasjonens mest sentrale verktøy. Her legger du inn medlemmer og oppdaterer kontaktinformasjonen deres. Dette danner grunnlaget for fakturering og kommunikasjon. Du trenger aldri å sjekke om du har fått tilsendt siste versjon av Excel-listen, listene er alltid oppdatert.

I denne modulen finner du blant annet

  • medlemsadministrasjon
  • oversikt over betalinger
  • kommunikasjonsløsninger

Rubics medlemssystem på iPad

2. Rubic LagetMitt

Appen LagetMitt passer godt for idrettslag og klubber, men passer også utmerket for andre som driver med gjentakende aktiviteter. Appen gjør det mulig å fordele ut arbeidet, som å melde inn nye medlemmer, til gruppeledere og lagledere. Dette er også foreldrene og aktørenes eget verktøy. Her kan du blant annet få siste nytt om banefordeling og følge med på kamper når de selv ikke er til stede.

I denne modulen finner du blant annet

  • nyttig laglederverktøy
  • kommunikasjonsløsninger
  • betalingsmuligheter
  • pushvarslinger

LagetMitt-appen er utviklet i Norge for norske brukere og passer perfekt for deg som driver med gjentagende aktiviteter. Les mer om Rubic LagetMitt her.

3. Påmelding

Med Rubic Påmelding kan du opprette skreddersydde påmeldingsskjemaer for dine arrangementer og kan brukes til alt fra samlinger til å melde seg inn i klubben eller foreningen. Alt blir presentert som en egen landingsside hvor folk kan melde seg på. Med denne løsningen kan man også ta betalt ved påmelding, for mer effektiv drift.

I denne modulen finner du blant annet

  • mulighet for å skreddersy påmeldingsskjemaer
  • betalingsmuligheter
  • opprettelse av egen landingsside

Peer Gynt bruker Rubic til å organisere over 300 frivillige. Les mer om hvordan de opplever bruken av Rubic her.

4. Rubic Funksjonær

Rubic Funksjonær ble utviklet for å administrere større arrangementer. I dag er dette en anvendelig modul som kan brukes til å arrangere eventer, store og små arrangementer, loppemarkeder, cuper og mye mer. Med denne modulen får de frivillige også mulighet til å melde seg opp til vakter på kamper og påta seg kioskvakter, og administrasjonen kan sende ut e-post med informasjon om hvor det trengs flere frivillige hender. Du kan også sende ut påmeldingslenke til fjorårets frivillige, nye medlemmer eller hele medlemslista. Sett deg tilbake, og se at arrangementet tar form.

I denne modulen finner du blant annet

  • oppdatert utstyrsregister
  • mulighet til å allokere oppgaver
  • oppsett av vaktplaner
  • opprettelse av landingsside
  • skreddersydde løsninger

Vil du lese mer om våre moduler? Her finner du alt du trenger å vite om Rubic sine fire moduler.

Prøv gratis i 30 dager

Vi mener at våre moduler vil kunne hjelpe enhver stor og liten forening, arrangør og idrettslag med å få oversikt over organisasjonen sin og lette arbeidsmengden for alle involverte. Prøv Rubic gratis i 30 dager du også, og se hvor enkelt det kan gjøres.

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer