Det kan være mange grunner til å vurdere å bytte medlemssystem. Ikke minst den store utviklingen på området, mye nytt som kanskje ikke det gamle systemet tar høyde for, uansett om du er en frivillig organisasjon, idrettslag, arrangør eller forening. Nyttig kan det også være i forhold til å gå igjennom det man allerede har, forenkle der man kan, få bedre oversikt og se nye muligheter.
1. Lettvint
Mange sitter enda med lister, planer og oversikter på excel-ark. Et tidkrevende system med store feilmarginer, lite oversiktlig, uten automatikk og oppdaterings muligheter. I Rubic registreres alt med en gang, og i sanntid, enten det er endring av bane eller lokale, kontingent, påmelding eller akkreditering. Slik at alle involverte får samme beskjed til samme tid, være seg arrangør, deltager, dommer, frivillig, leder eller andre tilknyttet systemet.
2. Skreddersøm
Alle har forskjellige behov; Noen trenger å registrere påmeldinger, smittesporing og betalinger, andre konkurranser med forskjellige nivåer, frivillige med forskjellig tilgang mens andre trenger oversikt over betalinger. Rubic skreddersyr system etter den enkelte organisasjons behov, som de blant annet gjorde for to helt forskjellige organisasjoner; Norges Skytterforbund (NSF) Oslo Krets av Norsk Kolonihageforbund og Norsk Selskap for Fotografi /NSFF)
3. APP
En organisasjon må du ha et system som fungerer både for medlemmer i alle aldre og støtteapparatet. Med en app blir terskelen lavere for å engasjere seg, sette seg inn i funksjonaliteten og bruke det daglig. Rubic var først i Norge med både app og medlemsregister, og ser en stor fordel i at appen kom først. Vi har lang erfaring, og i disse dager kommer det en ny generasjon Rubic. Denne høsten lanserer vi den splitter nye app’en “Rubic Connect” som skal erstatte LagetMitt.
4. Brukervennlig
Et medlemssystem skal være enkelt for brukerne. En organisasjon må du ha et system som fungerer både for medlemmer i alle aldre og støtteapparatet. I Rubic hører vi på brukerne våre. Hver fjortende dag lanserer vi oppdateringer, og Rubic er alltid levende. Dersom noen etterlyser en funksjon eller noe som kan underlette for dem, gjør vi vårt beste for å løse det. Rubic er et levende medlemssystem som hører på brukeren, og målet er alltid at det skal være enkelt og brukervennlig.
5. Kommunikasjon
God kommunikasjon er avgjørende for at en forening skal fungere effektivt og godt – enten det gjelder fordeling av vakter, gjennomføring av arrangementer, endring av treningstider, påmeldinger til kurs, innkallinger til møter eller registrering av betalinger. Ofte skyldes det rett og slett dårlig kommunikasjon, at man ikke har gode nok verktøy til å nå alle. Derfor er det viktig at man har gode kommunikasjonsverktøy som mail, sms, direktemeldinger og mulighet til å sende ut push varsler via app. Ett system – integrert med medlemssystemet – rett på telefonen vil forbedre kommunikasjonen radikalt for de aller fleste foreninger. Meldingssystemet til Rubic er kraftfullt og enkelt. Med noen tastetrykk kan man nå enkelt ut til sine medlemmer eller enkeltmedlemmer.
6. Økonomi – Betaling med Vipps!
Jo smidigere opplevelsen er for kundene, desto større er sannsynligheten for at et kjøp blir gjennomført. Ved å tilby flere betalingsmetoder, ikke minst Vipps! og mulighet til å lagre opplysninger, går du ikke glipp av kjøp grunnet unødvendige komplikasjoner. Ikke minst må fakturaen være lett tilgjengelig enten via mail, min side eller app, der medlemmene selv har full oversikt. Som forening tar man gjerne betalt for medlemskontingent, aktiviteter, påmeldinger eller annet som er en viktig inntektskilde for foreningen. Like viktig er det å gjøre det enkelt å fakturere og holde oversikt over hva som er betalt og ubetalt. Det er muligheter for å kunne sende ut e-poster, purringer og sjekke status på betalinger til enhver tid.
Trenger din forening et nytt medlemssystem? Book et møte med en av våre produkt eksperter i dag.