9 måter for idrettslag å spare mye tid, med en komplett løsning!

Fordeling av lokasjoner gjort enkelt. Kommunikasjon som når ut til alle medlemmer i sanntid. God organisering, jevn flyt i økonomien og mer tid til aktivitet. Dette er noe av det Rubic`s medlemssystemer kan hjelpe deg med.

Rubic medlemssystem har fra start av tatt utgangspunkt i behovene idrettslag har. Formålet er å hjelpe lagene til å drive så enkelt og effektivt som mulig, der minst mulig tid brukes på administrasjon. Systemet er i kontinuerlig utvikling, i tett samarbeid med idrettslagene som allerede bruker systemet. Rubic medlem er godkjent av Norges Idrettsforbund (NIF) og har en integrasjon som foregår sømløst.

1.Enkel betaling og pålogging med Vipps

Medlemskontingent, avgifter og påmeldingsavgift er det som bærer foreninger og lag. Uten denne økonomiske bærebjelken er det umulig å drive over tid. De aller færreste unngår å betale en faktura med vilje. I Rubic kan du enkelt betale både kontingent og eventuelle påmeldinger med Vipps. I tillegg kan du som ny bruker identifisere deg og opprette ny bruker med samme løsning.

Les også artikkelen » Få enkelt inn medlemskontingenten med Vipps!»

2. Full oversikt

De aller fleste idrettslag har flere ressurser som skal fordeles eller bookes, som baner, haller og rom. For den som har ansvaret for fordelingen av ressursene kan dette fort bli uoversiktlig. 

Med Rubic lokasjonskalender (tidligere banekalender) har både administratorer, trenere, medlemmer og foreldre full oversikt over hva som skjer hvor. Her kan treneren sette opp faste treninger, gjøre raske endringer, drive ressursallokering på tvers av baner og haller og planlegge. Alt på ett sted. Når det gjøres endringer vil alle involverte motta push-varsler, og dermed vil alle alltid være oppdatert.

Ressurs- og banefordeling er en stor kabal, men med Rubic lokasjonskalender er det en kabal som alltid går opp –  i tillegg til å gi full oversikt.

3. Rubic Connect

Rubic Connect knytter sammen alle Rubic`s funksjoner og gjør at du alltid er oppdatert. Alt sammen i en app som gjør at du alltid har tilgang til alt rett i lomma. I tillegg til å ha en egen side, der du har oversikt over ditt medlemskap, kan betale kontingent og identifisere deg med en QR-kode, har du også tilgang til blant annet disse funksjonene; påmelding, betaling, adgangskontroll og digital nøkkel, samtidig som det er et kraftig kommunikasjonsverktøy.

Rubic Connect

4. Digital nøkkel

Glem nøkler og nøkkelkort – direkte i Rubic Connect-appen kan du nå få adgang til å åpne dører med mobilen, for eksempel til din trening hver tirsdag og torsdag klokken 19. Eller som trener ha tilgang til forskjellige dører.

Les mer om «Digital nøkkel med Rubic Connect».

5. Aktivitetskalender

En egen aktivitetskalender er nylig utviklet i samarbeid med Friskis&Svettis. Med denne har brukere full tilgang til hvilke aktiviteter som skjer når, hva den består av, hvor det er og hvilken trener som som er ansvarlig, i tillegg til muligheten til å både melde seg på, melde seg av og betale.

6. Påmelding

Opprette skreddersydde påmeldingsskjemaer som kan brukes til alt fra påmelding til stor arrangementer til mindre samlinger og innmelding i foreningen. Hvert skjema blir presentert på en egen landingsside der dere også kan ta betalt direkte samtidig som folk melder seg på.
Dersom du for eksempel organiserer et arrangement, en samling eller et møte, kan du enkelt opprette et påmelding. Du kan også opprette et skjema for påmelding til foreningen eller klubben, eller til forskjellige treningsgrupper. Påmeldingsskjemaet kan skreddersys med ulike spørsmål til deltakeren, og du kan styre detaljer som pris og tracks selv.

Enkel i bruk, der du kan betale med Vipps i løpet av et par tastetrykk. Samtidig vil du ha full oversikt over hva du er påmeldt, hvilke betalinger som er gjort, og hva som eventuelt kommer.

7. Adgangskontroll og akkreditering

Hvert medlem i Rubic kan identifiseres via en personlig QR-kode. Denne kan brukes til adgangskontroll, ha oversikt over hvem som er tilstede, og kan også brukes til for eksempel  akkreditering under et arrangement.

8. Kommunikasjon

Med appen Rubic Connect er det enkelt alltid å være oppdatert. Lagets trener kan raskt gi beskjed til alle involverte ved endringer – nytt tidspunkt eller bane, for eksempel. Med både meldingsfunskjon til enkeltpersoner og grupper gjøres dette raskt og enkelt. Appen har også en nyhetsfeed, der man kan dele nyheter og bilder fra for eksempel arrangementer, treninger, dugnader og kamper, der de som har tilgang både kan like og kommentere.

Alle funksjoner i Rubic`s medlemssystem er i utgangspunktet standardløsninger, og er enkle å implementere for en rask oppstart. Samtidig er systemet i kontinuerlig utvikling i samspill med brukerne, der nye behov stadig dukker opp, som utviklerne lager gode løsninger på. 
Enten det er et idrettslag med få eller mange medlemmer, store paraplyorganisasjoner som Norsk Skytterforbund eller omfattende arrangementer som Holmenkollen Skifestival.  Alle har tatt utgangspunkt i standardløsningen, kommet med ønsker, som så har blitt integrert i den løsningen som er tilgjengelig for alle. For det er litt av Rubic-metoden; en stadig videreutvikling basert på nye kunders behov og ønsker, som så blir gjort tilgjengelig for alle

9.Support

Rubic har stort fokus på kommunikasjon med kundene. God support i alle faser, og det å være tilgjengelig til enhver tid både i implementeringsfasen og i etterkant er veldig viktig for alle ansatte.

Når en ny kunde signerer avtale, utarbeider Rubic en såkalt “onboarding”-løype. Den består av et oppstartsmøte for å planlegge videre prosess, implementering av kunde i systemet, et statusmøter når det er gjort, og så opplæring. Hele veien med tett oppfølging av kunde. 

Det er også utarbeidet nye brukermanualer som forklarer prosessen steg for steg, i både tekst og videoer. Gratis support er tilgjengelig alle hverdager mellom 8-16, og det finnes en side for support på nettsidene, med egne artikler om forskjellige tema. Sist, men ikke minst; Det er også mulig å tegne en “Kompisavtale”, der Rubic gjør hele jobben for deg. 

«Vi har opplevd samarbeidet som veldig bra, både med Lisa-Marie og Rune, som vi har hatt mest kontakt med, og også utviklerne, som har vært med på møter og er tilgjengelig for spørsmål. 

Særlig tilgjengeligheten vil jeg rose dem for – Vi kan ringe når som helst på døgnet. Det er en veldig trygghet for oss, som vi tar med oss inn i arrangementene i mars 2023.«

– Jonas Islann Fremstad, markedskoordinator og frivilligansvarlig i Holmenkollen Skifestival.

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Friskis&Svettis Norge

Vi i Rubic er stolte og veldig fornøyde med at Friskis&Svettis har valgt Rubic sine løsninger for fremtiden. Større fokus på medlem og forenkling av driften

Les mer »

Mer tid til motorsykkel

Med over 1500 medlemmer nasjonalt og ti lokalklubber, ble det tidkrevende for BMW MC Norge å håndtere medlemsregister og kontingenter. I dag har de tatt

Les mer »

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer