VIPPS&RUBIC == Gjort enkelt

Hvordan få inn medlemskontingenten?

Foreninger og arrangører er helt avhengig av å få inn medlemskontingenten for å kunne organisere alt fra månedlige aktiviteter til større samlinger, og ikke minst for å distribuere informasjon til medlemmer og frivillige. Derfor er det ofte en stor utfordring når foreninger og arrangører sliter med å få inn medlemskontingenten.

En av grunnene til at det kan være vanskelig å få inn medlemskontingenten er at mange foreninger og arrangører fremdeles bruker utdaterte, og lite fleksible, løsninger for å kreve den inn. I denne sammenheng tenker vi spesielt på bruken av brev per post og  ikke oppdaterte medlemslister.

Det er jo ikke til å stikke under stol at det hender fakturaer som kommer per post forsvinner blant andre papirer på kjøkkenbenken eller andre steder i hjemmet. Dette har du helt sikkert også opplevd. Og da vet du at dette selvfølgelig ikke betyr at du ikke hadde planlagt å betale, det ble bare glemt og forsvant i kaoset.

Medlemskontingenten er din viktigste inntekt. Les mer om hvorfor den kan være avgjørende for at dere får gjennomført aktiviteter her.

Få inn kontingenten med gode betalingsløsninger

Ved å oppgradere et utdatert medlemssystem, kan du få inn en langt større andel av medlemskontingenten. Vi kan så godt som garantere deg at du vil ha tjent inn pengene du bruker på overgangen til et nytt system allerede ved første fakturautsendelse, rett og slett fordi langt flere faktisk vil huske å betale innen fristen og det er enkle betalingslønsinger som er tilgjengelig for medlemmene.

I foreningsarbeid og når det gjelder organisering av frivillige handler mye om god kommunikasjonsflyt. Derfor er det så viktig at det er enkelt å kunne nå ut til medlemmene sine via gode kommunikasjonskanalerLes mer om hvordan Rubic kan hjelpe deg med å nå ut til både medlemmer og frivillige her.

Payex + Rubic = Sant!

Vi har integrert løsningene fra Payex med Rubic for å maksimalisere brukeropplevelsen.

Skal du ta betalt for medlemskontigent, aktiviteter, påmeldinger eller donasjoner så er det viktig at opprettelse, utsending og betaling av skjer på en enkel måte.

Vipps, kort eller faktura, etablering av avtalegiro eller E-Faktura, automatiske innkreving, rett ut av boksen og integrert – til hyggelige priser.

Les mer om hvordan Friskis&Svettis løste medlem, produkt, påmelding og CRM via Rubic´s løsning.

– Prosessen er blitt veldig mye mer rasjonell

Lillehammers Museums Venner er en venneforening tilknyttet Maihaugen på Lillehammer. Med sine 2 500 medlemskap er de en av landets største museums-venneforeninger. I flere år opplevde foreningen at det var vanskelig å få innbetalt medlemskontingenten fra sine medlemmer. Mye av årsaken til dette lå i det at de sendte fakturaene ut per post. Når det er snakk om over 2 000 konvolutter pakket manuelt av flittige fingre, er det ikke rart dette var både tidkrevende og kostbart.

For noen år gikk de over til å bruke Rubic sine digitale medlemsregistre, og i dag sendes all informasjon, også fakturaer, til medlemsmassen på SMS, e-post eller Rubic Connect appen. 

Vil du lese mer om Lillehammers Museums Venner og deres erfaringer med Rubic? Her forteller Svend Strand om hvordan overgangen til det digitale systemet ga voldsomt økt pågang og interesse for spesialvisningene ved Maihaugen.

 

 

Vi kan hjelpe deg med

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser.

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser.

Del denne artikkelen

Prøv GRATIS i 30 dager!

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene. 

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å

  • drive profesjonelt
  • yte god service til medlemmene
  • frigjøre mest mulig tid hos administrasjon og frivillige
  • sørge for god kommunikasjon og samhandling mot grupper/medlemmer, grupper og mellom medlemmer

Logg inn