Rubic medlemssystem ble i utgangspunktet utviklet for idrettsklubber og -lag og passer perfekt for idretten. Vi forstår idrettens behov og har laget et system som letter hverdagen i laget og i små og store klubber. Vårt motto er driv enklere og effektivt mere tid for aktivitet.
Rubic medlem er godkjent av Norges Idrettsforbund (NIF) som medlemssystem og integreringen foregår sømløst. Dette er første bud og helt nødvendig for alle klubber som er tilknyttet NIF.
De viktigste fordelene ved å velge Rubic for klubben:
- Vi har over 1000 kunder og har lang erfaring når det gjelder å bistå idrettslag og – klubber med å bytte system.
- Rubic har over 350.000 brukere har vi lave kostnader per bruker og kan tilby svært gode priser.
- Rubic er utviklet i Norge og er spesialtilpasset for norske behov.
- Moderen, innovativt og brukervennlig medlemssystem med tilhørende app.
- Rubic tilbyr god support på telefon og e-post innen normal arbeidstid. Vi har også utviklet brukervennlige nettsider der man kan få svar på de fleste tingene dere lurer på raskt og enkelt. Med vår lange erfaring har vi støtt på de fleste problemstillinger mange ganger før.
- Rubic er langt mer enn et medlemssystem. Våre ulike moduler tilbyr det meste idretten har av behov, som er en del av våre standardmoduler. Systemet inneholder medlemskort, system for politiattester, banefordeling, påmelding til arrangementer med direkte betaling, løsning for administrasjon av dugnader, et effektivt kommunikasjonssystem og mye mer.
Spesialtilpasset for idrett
Rubic ble startet med et hovedmål om å forenkle hverdagen til lag og foreninger. I dag er Rubic et komplett medlemssystem som lar ledelse og administrasjon i foreninger og idrettsklubber, trenere, medlemsansvarlige, medlemmer og foreldre bruke tiden sin på det som er viktig.
Det hele startet med appen LagetMitt utviklet av fotballfaren Anders Retterås i ren frustrasjon over banefordeling i excel-ark og kommunikasjon med foreldre og barn på e-post og telefon til alle døgnets tider.
Med Rubic får dere full kontroll på medlemmer, betaling av kontingenter og treningsavgifter men også oversikt over baner, treningstider og et system for god kommunikasjon i samme løsning. Rubic brukes av medlemmene, foreldre, dommere, lagledere, oppmenn og klubbledelsen. Det meste foregår via mobilappen der alle får tilgang til det de trenger.
Rubic Connect – «Alt på et sted rett i lomma!»
Rubic Connect appen vil i løpet av året 2022 erstatte LagetMitt appen, den vil inneholde alt av funksjonalitet som man finner i LagetMitt pluss mye mer. Vi har lagt fokus på brukeropplevelse og brukervennlighet med gode enkle funksjoner.
I de aller fleste idrettslag og -klubber er det færre baner og ressurser enn det er lag. Det betyr at det ikke nødvendigvis er trening til fast tid og på fast sted hver eneste uke. Dette skaper ofte mye frustrasjon for trenere, deltagere og foreldre.
Med Rubic Connect får du all informasjonen du trenger på ett sted, integrert med medlemsregisteret. Det er enkelt å sjekke treningstid og -sted, og du får push-varsel på mobilen hvis det skjer endringer i siste liten.
Med Rubic Connect er det slutt på at den som fordeler banetiden flytter på en trening uten at alle får beskjed. Alle endringer blir umiddelbart varselet til alle som har behov for å vite om det. Muligheten til å kommunisere raskt med alle har gjort hverdagen mye enklere. LagetMitt er fullt integrert med hele medlemssystemet slik at all informasjon om både utøvere og støtteapparat alltid er oppdatert.
Rubic ble utviklet direkte som mobilapp og dette gjør at systemet er tilpasset mobiltelefonen og brukernes virkelighet og behov.
I Rubic Connect finner du:
Min side
Alle medlemmer får sin egen side der de kan oppdatere informasjonen om seg selv og sin familie og der de dessuten har oversikt over sine betalinger. Via Min side kan medlemmene dessuten melde deg på til arrangementer, dugnader og annet.
Enkel administrasjon
Rubic er lagt opp slik at støtteapparatet i hvert lag oppdaterer sitt lag med utøvere, foresatte og ulike funksjoner. Dette legger de selv inn. Informasjonen blir øyeblikkelig oppdatert mot det sentrale medlemssystemet.
Det er støtteapparatet som har oversikt over hvem som er utøvere, foresatte og hvem som er i støtteapparatet. I stedet for å melde inn endringer til administrasjonen i klubben, skal støtteapparatet selv sørge for å oppdatere oversikten over utøvere/spillere og de som er i støtteapparatet.
Kommunikasjon:
I vår app kan medlemmer kommunisere i både grupper og mellom enkeltmedlemmer. Foreningen har en fleksibel mulighet til å sette opp kommunikasjonsgrupper eller om man ønsker å kommunisere til alle. Man også mulighet å sende ut pushvarsel til medlemmene om det er noe viktig man ønsker å informere om. Gjennom en enkel nyhetsfeed som man kjenner fra Facebook, får medlemmene med seg de viktigste nyhetene.
Aktivitetsoversikt med av- og påmelding:
Påmelding til aktiviteter med oppmøte registrering. Som en familie kan man enkelt holde oversikt over ukes aktiviteter gjennom appen. Du som trener eller støtteapparat har alltid full oversikt over aktivitetene og oppmøte.
Banefordeler
Banefordeleren er svært populært verktøy fordelen med banefordeleren er at du kan legge vekk excel-arkenen. De aller fleste idrettslag og foreningen har flere ressurser som klubbhus, arenaer og baner som skal fordeles eller bookes. For den som har ansvaret for fordelingen av ressursene er dette en nøtt som stadig må knekkes. Vår banekalender har også en integrasjon med FIKS, dette gjør at kamper kommer rett inn på rett bane. Man kan enkelt sette opp aktiviteter som er gjentagende som f.eks om en aktivitet går hver mandag i 2 måneder kan dette legges inn og kobles mot en gruppe.
Politiattest
I Rubic Connect er er alle personer i støtteapparatet registrert. Om disse har forevist godkjent politiattest er en selvfølgelig opplysning. Dato for når politiattesten ble godkjent registreres. Systemet er fleksibelt, og hvert enkelt idrettslag bestemmer hvor lenge en attest skal vises som gyldig.
Dommeroppsett
Få oversikt klubbens dommere og sett opp dommere på kamper. Dommerne vil selv kunne melde seg til dommeroppdrag på tilgjengelige kamper i Rubic Connect, motta varsler om kamper man er satt opp på samt melde forfall til et dommeroppdrag.
Frivillighet:
Gjør frivillighets jobben enkelt, få oversikt over de frivillige og de planlagte dugnader i klubben og få folk til å melde seg på. Frivillighets system er integrert mot Rubics medlemssystem, som betyr at du alltid har oppdatert kontakt informasjon lett tilgjengelig.
Rubic medlemssystem er daglig leders høyre hånd
Medlemssystemet fra Rubic gir daglig leder all informasjon om hvert enkelt medlem. Et godt medlemsregister er penger spart og penger tjent. Når medlemskontingenter og treningsavgifter skal betales kan betalingsvarsler gå ut automatisk. Dere bestemmer også hvordan det skal betales. Rubic har alt av betalingsløsninger man kan tenke seg blant annet Vipps, kort og Efaktura..
Fornøyde medlemmer
Det viktigste for klubben og laget er det imidlertid at systemet er enkelt og intuitivt og gjør betalinger og annet enkelt for medlemmene og når det gjelder barneidrett, for foreldrene.
Rubic er det moderne medlemssystemet som er skapt for idrett. Med Rubic presterer hele klubben bedre når det gjelder det administrative. Tiden kan brukes på trening og idrettsprestasjoner i stedet for på å krangle med excel-ark.
Rubic spiller dere enda bedre.
Prøv gratis i 30 dager!
Rubic gjør medlems- og foreningsarbeid enkelt, effektivt og morsomt!
Ta kontakt, så ser vi sammen på hva Rubic kan gjøre for din organisasjon. Vi garanterer at du som Rubic-bruker blir fornøyd!