I et idrettslag er det idretten det skal brukes mest tid på. Den administrative biten må også utføres, men den skal ikke ta mer tid enn selve kjerneaktiviteten. Et medlemsregister koblet mot NIF er effektivt og sørger for riktig balanse.
Tett på informasjonen
Det sier seg selv at idrettslag må ha et eller annet system for å ta hånd om medlemsinformasjon. Medlemsregisteret til Rubic er utviklet med utgangspunkt i mange års erfaring fra idretten og i tett dialog med miljøene. Alle funksjoner, hver eneste knapp, er nøye gjennomtenkt.
– Det meste av medlemsinformasjon er det lagleder/oppmann som oppdaterer, forteller daglig leder i Rubic, Anders Retterås. Den funksjonen er tettest på spillerne og har best forutsetning for å gjøre denne jobben. Når lagleder oppdaterer informasjon om laget i aktivitetsappen LagetMitt, så fører denne oppdateringen til at også hovedmedlemsregisteret oppdateres. Siden Rubic Medlem er koblet mot NIF, så går oppdateringen også dit.
Tidsbesparende
Øyer Tretten Idrettslag har brukt Rubic i 3 år. Daglig leder, Jan-Erik Fossheim, bekrefter at funksjonelle løsninger bidrar til at administrative oppgaver i dag tar mindre tid.
– Hver oppmann holder informasjon om laget sitt oppdatert. Ser til at navnelister og kontaktinformasjon stemmer. Eventuelle justeringer endrer han raskt i LagetMitt. Jeg som daglig leder trenger ikke å hente inn navnelister og kontaktinfo når jeg for eksempel skal fakturere medlemskontingenten. Jeg trenger i grunn kun å trykke på en knapp på PC.
Grønt og rødt gir god oversikt
God oversikt over alle medlemmer og over faktureringer og innbetalinger er andre funksjonelle tjenester som Jan-Erik Fossheim trekker frem.
– Det er utrolig greit å få oversikt over hvem som har betalt en faktura og hvem som må purres på. Vi sender ut faktura på epost. Medlemmene kan velge om de vil betale med kort eller i nettbank. Og så snart betalingen er i orden, så kommer det opp en grønn farge i tilknyting til medlemmet. Ser jeg røde farger, går jeg inn og sender en purring. Det gjør jeg også med ett tastetrykk. Alle effektive løsninger rundt alt som har med økonomien å gjøre har ført til at jeg i dag bruker mindre tid på det administrative enn før, forteller Fossheim.
Jobber smartere
På spørsmålet om hvilken funksjon hos Rubic som begeistrer daglig leder mest, svarer Jan-Erik Fossheim dette.
– Det er nok det at vi som legger ut aktiviteter om treninger, samlinger etc kan gjøre det på ett eneste sted, også fordeler informasjonen seg der den hører hjemme uten at vi trenger å følge opp med epost, sms og andre måter å informere på. For eksempel kan banefordeler på fotball gå inn på PC og fordele baner og tidspunkt på de ulike lagene. Dette får de berørte opp hos seg i aktivitetsappen LagetMitt. En veldig smidig måte å få ut informasjon på. Men også for foreldrene oppfattes dette som veldig oversiktlig. Hvis familien Andersen har tre barn som alle spiller fotball på hvert sitt lag, så får mor eller far alt av aktivitet som gjelder barna samlet i en oversikt. Det gjør det enklere å planlegge en travel og aktiv familiehverdag.
Oppsummert går det an å si at de gode funksjonene hos Rubic gjør daglig leder og andre i administrasjonen i stand til å jobbe smartere. Store og små medlemmer er sikret riktig informasjon. Både i form av fakturaer, og tid og sted for trening og kamp.
Prøv gratis i 30 dager!
Rubic gjør medlems- og foreningsarbeid enkelt, effektivt og morsomt!
Ta kontakt, så ser vi sammen på hva Rubic kan gjøre for din organisasjon. Vi garanterer at du som Rubic-bruker blir fornøyd!