Rubic Connect – et kraftig organiseringsverktøy for ALLE!

Er du en forening, en arrangør eller et lag vil du ha god nytte av Rubic Connect, i tillegg til å spare mye tid. Med Rubic Connect i lomma har du full oversikt over hva som skjer hvor. Du kan blant annet melde deg på aktivitet, ha oversikt over betalinger, låse deg inn dører samt kommunisere.

Rubic medlemssystem startet som et verktøy for idrettslag. Dette for å skape en mest mulig effektiv og enkel drift, uten for mye administrasjon. Siden har systemet vært i kontinuerlig utvikling, og stadig tatt over nye markeder. Nå brukes det av alt fra venneforeninger til festivaler, store nasjonale arrangementer og paraplyorganisasjoner.

Fra LagetMitt til Rubic Connect

Alt du trenger finner du i en app, der både administrasjon, ledere, brukere og støtteapparat alltid har tilgang og er fullt oppdatert. Rubic Connect skal implementeres blant alle Rubic kunder til neste år – den erstatter det som eksisterende brukere kjenner som LagetMitt, og er en oppgradert og modernisert versjon med mange nye funksjoner. I dag brukes Rubic Connect appen allerede av en del kunder.

  • Å erstatte LagetMitt med ny app har ligget i fremtidsplanene til Rubic en god stund, hvor vi ønsker å følge vårt motto “forenkling for alle”. Den nye appen ble til parallelt med et utviklingsoppdrag vi hadde for Friskis & Svettis. De ønsket et system som blant annet inkluderte gode løsninger for treningsplaner, påmelding og kommunikasjon med medlemmene.
  • For oss er det alltid nyttig å få input fra kunder i forskjellige sjangre og deres behov, som vi igjen kan bygge inn i våre standardløsninger. Dette gir et fleksibelt verktøy som kan fungere for alle, uansett behov. Det er vår måte å jobbe på – en kontinuerlig utvikling etter hvilke ønsker og behov våre kunder gir tilbakemelding om, forklarer Lisa-Marie Hovland, rådgiver i Rubic.

Oversikt, kommunikasjon, digital nøkkel

Rubic Connect knytter sammen alle Rubic`s funksjoner og gjør at du alltid er oppdatert. I tillegg til å ha en egen side, der du har oversikt over ditt medlemskap, kan betale kontingent og identifisere deg med en QR-kode, har du også tilgang til disse funksjonene;

  • Påmelding  – Du kan melde deg på alt av aktiviteter, treninger og konkurranser eller kjøpe medlemsskap til ditt treningssenter direkte i appen.
  • Betaling – Du kan betale medlemskap, kontingent, arrangement og annet, samtidig som du har full oversikt over hva som allerede er betalt. 
  • Akkreditering og adgangskontroll – Du kan akkreditere deg til arrangementer og også identifisere deg ved hjelp av scanning via mobilkamera i appen .
  • Digital nøkkel – Glem nøkler og nøkkelkort – direkte i appen kan du nå få adgang til å åpne dører med mobilen, for eksempel til din trening hver tirsdag og torsdag klokken 19.
  • En eller fler – Du kan invitere gruppevis, enkeltpersoner eller hele foreningen til aktiviteter som; treninger, kamper, møter, dugnad, sosiale sammenkomster, turer eller annet.
  • Kraftig kommunikasjonsverktøy –  Med både nyhetsfeed, mulighet for å kommunisere med en eller en hel gruppe, der du får pushvarsel om noe nytt skjer, en tid endres eller noe arrangeres. I tillegg kan du som foresatte håndtere og få oversikt over barnas kommunikasjon og aktiviteter.
  • Full oversikt – I appen vil du ha full oversikt over hva som skjer når. Er du medlem av et treningssenter, vil du kunne se alle treningene og melde deg på det du ønsker. Er du forelder til et eller flere barn i et idrettslag, vil du alltid vite hvor og når kamper og treninger er.

Rubic Connect nyttig for frivillige organisasjoner

Det er stor bredde på type organisasjoner som bruker Rubic Connect. Stadig flere arrangører har begynt å benytte seg av systemet, og gir gode tilbakemeldinger.

  • Rubic Connect brukes av arrangementer som Holmenkollen Skifestival, Skiforeningen, Vikersund Hoppsenter, Norway Cup, Worldcup på Kvitfjell og Lillehammer og ParaVM. Her får frivillige oversikt over alt fra egne vakter, med oppmøtested og tidspunkt til kontaktinfo til nøkkelpersoner. Samtidig kan frivillige og ledere kommunisere med hverandre i sanntid, med alle sammen eller gruppevis. Gruppeledere og arrangører på sin side får oversikt over de frivillige, med egne funksjoner for oppmøteregistrering, adgangskontroll og akkreditering.

Supert for foreninger

Stadig flere foreninger og interesseorganisasjoner tar i bruk Rubic Connect. Det forenkler tilværelsen for både ledelse og medlemmer.

  • Ja, alt fra Landsforeningen for psykisk helse og Foreningen Fri til Norsk Folkemuseums venneforening og Mercedes Benz interesseorganisasjon har stor nytte av alle funksjonene i Rubic Connect. Mange synes de store sosiale mediene er for vanskelige å finne nyttig info i. Her har de et verktøy der de får info om det de selv interesserer seg for og kan kommunisere med likesinnede.
     
  • Vi lytter til våre kunder. Vi lærer av dem, og er faktisk avhengig av deres tilbakemeldinger for å gjøre Rubic mest mulig brukervennlig og samtidig alltid et steg foran, avslutter Hovland.

Trenger din forening et nytt medlemssystem? Book et møte med en av våre produkt eksperter i dag. 

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Årets største dugnad

Minst 25.000 frivilligtimer kreves når verdenseliten i alpint setter utfor bakkene i Kvitfjell. – Dette er ikke noen vanlig dugnad, sier Bente Fjellstad Bjørge i

Les mer »

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer